Case study – Beter inzicht in sales resultaten

Beter inzicht in sales resultaten

Voor de Nederlandse markt is INSPIRITS Premium Drinks de marketing, sales & distributie partner van Bruggeman – La Martiniquaise. Daarnaast vertegenwoordigen ze voor Herman Jansen de volgende merken: Sonnema Berenburg, Glen Mansion, Bobby’s en Delaforce. En voor het familiebedrijf Wenneker vertegenwoordigen ze Wenneker, ook exclusief voor de Nederlandse markt. Bij INSPIRITS staat de consument centraal. Het team van 10 vertegenwoordigers in Nederland doet er dan ook alles aan om afnemers en consumenten te verrassen en verwennen.


Mariska van Beek, Salesmanager bij Inspirits Premium Drinks:

“De Tablet Sales App zorgt voor beter inzicht in klantbezoeken en resultaten. Het team weet dat alles inzichtelijk is en heeft ook zelf veel profijt van deze salesapp. Het werkt sneller, gegevens zijn makkelijker te verwerken, POS materialen kunnen sneller en makkelijker aangevraagd worden en direct met de klant worden kortgesloten. Het feit dat er vanuit de buitendienst regelmatig kleine aanpassingen komen voor de salesapp, geeft aan dat ze erg betrokken zijn.’’


Doelstelling

Bij INSPIRITS Premium Drinks staan maatschappelijk verantwoord ondernemen, een klantgerichte aanpak en een actief merken- en innovatiebeleid centraal. Hun doel: het ontwikkelen van een duurzame, markt stimulerende en consistente samenwerking met de afnemers.


Uitdaging

Om die doelstelling te bereiken, is data en inzicht key. De werkwijze en systemen van INSPIRITS op het gebied van sales & accountmanagement voldeden een aantal jaar geleden niet meer aan de behoefte. Zo was de gewenste data van het aantal afspraken en sales orders voor bepaalde periodes niet volledig en lastig uit te draaien.


Oplossing

INSPIRITS heeft meerdere tools bekeken om de verkoopdata beter inzichtelijk te maken. Gebruiksvriendelijkheid was een belangrijke parameter. Maar ook het altijd bereikbaar zijn van de app. Zowel via internet als onderweg moeten gegevens, zoals bijvoorbeeld bezoekverslagen en afspraken, verwerkt kunnen worden. Tablet Sales App bood uitkomst. De meest gebruikte modules van de Tablet Sales App zijn: orders, die gelinkt zijn aan de systemen van INSPIRITS, bezoekrapportages, afspraken en POS materialen, waardoor de buitendienst nu op locatie materialen kan downloaden en direct met de klant kan kortsluiten.


Resultaat

Dankzij de Tablet Sales App heeft INSPIRITS beter inzicht in wat de buitendienst doet. Hierdoor kan de Sales Manager bijsturen waar nodig, bijvoorbeeld door de rondgangen te plannen of te sturen op bepaalde acties, promoties of sales targets. Voor de vertegenwoordigers is gebruiksvriendelijkheid het grootste voordeel. En de foutgevoeligheid is aanzienlijk verminderd. Gegevens zijn makkelijk in te voeren. Dat bespaart tijd. En POS materialen, zoals posters worden meteen aan de klant voorgelegd ter beoordeling. Makkelijker en sneller dan vroeger. Na de opstart, waarin medewerkers moesten wennen aan een nieuwe werkwijze, schrijft en leest momenteel iedereen met de Tablet Sales App. Zo worden bezoekverslagen nu direct na een bezoek ingevoerd, waar dat vroeger bijvoorbeeld pas ’s avonds of nog later gebeurde.

Ook meer inzicht en kunnen bijsturen met de Tablet Sales App?
Ieder bedrijf is anders. Vaak zijn de uitdagingen op hoofdlijnen wel hetzelfde. Herken je je in de situatie van INSPIRITS? Wil je ook meer inzicht om zo beter je commerciële mensen te kunnen bijsturen? Neem dan contact met ons op, dan kijken we samen hoe onze sales app je verder kan helpen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *