19-11-2017 | Tags:


Succesvolle B2B-leads: 5 tips om op te vallen

De virtuele wereld is een onuitputtelijke bron van ‘joelende’ bedrijven. Dat maakt opvallen knap lastig. Hoe slaan we potentiële klanten en partners aan de haak? Er zijn inmiddels tientallen manieren bedacht om online de aandacht van leads te trekken. Bedrijven schrijven doelgroepgerichte marketingplannen en maken waterdichte salesafspraken. Welke methodes zijn op dit moment hot? Wat zijn de beste b2b tips? Wij hebben in deze blog vijf eenvoudige manieren om op te vallen uitgezocht die een bedrijf efficiënt en snel kan inzetten.

 

1. Opvallen via websites

Behalve dat de website tiptop in orde moet zijn en met zijn tijd mee moet gaan, zijn SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertising) niet meer weg te denken. Wie zoekmachineresultaten positief wil beïnvloeden kan maar beter goed naar meester Google luisteren. Met het invoeren van metadescripties op de website en met het vastleggen van sterke keywords valt het bedrijf al sneller op.

 

Het gebruik van RSS-feeds daalt de laatste jaren. Toch zijn er nog genoeg mensen die hun persoonlijke RSS-feed dagelijks bekijken. Maak daar gebruik van, zorg dat het bedrijf RSS-king blijft.

 

Met opvallende en inhoudelijke blogs kunnen bedrijven ook leads creëren. Wie regelmatig en voldoende blogs op zijn site plaatst komt ook nog eens beter naar voren in zoekmachines. Wat ook goed werkt: genoemd worden in de blog van een klant of partner.

 

2. Branding

Met sterke branding valt een bedrijf positief op. Via sponsoring bijvoorbeeld of gewoon via advertenties of nieuwsbrieven. Wie zijn bedrijf op de juiste manier profileert, trekt de aandacht.

 

3. Redactionele inzet

Redactionele teksten, vakartikelen en persberichten lenen zich uitstekend voor het trekken van aandacht. Bedrijven die sterke, deskundige en/of opvallende teksten verspreiden op de juiste media, worden beloond met een lading prospects. Schrijf nieuws, maar herschrijf geen clichés.

 

4. Referenties

Referenties werken. De term ‘referral marketing’ valt steeds vaker. Zorg dat klanten en partners een referentie achterlaten op bijvoorbeeld de website of op Social Media (vooral LinkedIn en Twitter). Door mensen die referenties plaatsen te belonen, lokt een bedrijf meer mensen die referenties plaatsen. Beloon bijvoorbeeld met waardebonnen, kortingen of een referentie terug.

 

5. Pitch proof

Om een product bekend te maken moet een bedrijf daar helder over kunnen pitchen. Ofwel het bedrijf moet binnen een paar zinnen kunnen uitleggen waarom iedereen (of een specifieke doelgroep) dat product wil. Wat hebben andere bedrijven eraan? Hoe worden verschillende bedrijven daar samen beter van? Wat is er vernieuwend aan? Bedenk een pitchwaardige boodschap die de juiste vragen beantwoordt. Dat is zowel offline als online nuttig. Toon op fora, netwerksites en andere online platforms het gouden ei.

 

Tablet Sales App

Met onze Tablet Sales App trekt een bedrijf ook de aandacht van andere bedrijven. Bij een B2B-gesprek komt de app goed van pas. Het bedrijf profileert zich professioneel, commercieel en opvallend. Alles zit in één app: een trailer, het assortiment, brochures, media-uitingen, klantgegevens, routebeschrijvingen en andere nuttige modules. Een virtueel, op-maat-gemaakt en persoonlijk visitekaartje. Meer weten? Lees hier verder.