Vijf voordelen van een sales app

vijf voordelen van een goede sales app

Vijf voordelen van een sales app

Het is bekend dat Google websites alleen (h)erkent als ze ook op mobiele apparaten goed werken. Tablets en smartphones zijn niet meer weg te denken en altijd bij de hand. Dat mensen hun tablet of smartphone altijd in de buurt hebben, betekent dat apps ook 24/7 binnen handbereik zijn. Bedrijven doen er daarom daarnaast goed aan een eigen verkoop app te ontwikkelen. Voordelen voor bedrijven om met een sales app te werken. We delen er vandaag vijf.

1. Altijd up-to-date

Verkopers kunnen op de app alle informatie over het bedrijf vinden, zoals het assortiment, artikelen uit de media, videomateriaal en brochures. Een document toevoegen is zo gepiept, waardoor het bedrijf eenvoudig up-to-date blijft met alle informatie binnen één sales app. Verkopers kunnen klanten daarnaast eenvoudig tijdig informeren over nieuwe collecties en ontwikkelingen.

 2. Extra verkoopkanaal

Klanten van nu willen kunnen kiezen waarop ze informatie of een collectie bekijken. Hebben ze geen laptop bij de hand? Dan gebruiken ze hun smartphone of tablet wel. Een app werkt op een smartphone of tablet net wat gebruikersvriendelijker dan een website. Met een (openbare versie van een) verkoop app bied je klanten een extra kanaal, waardoor ze meer keuze krijgen.

3. Milieubewust

Alle sales-informatie op één app is beter voor het milieu dan stapels geprinte brochures en flyers. Printen en drukken is niet meer nodig. Geen papierverspilling meer, maar alles overzichtelijk in één app.

4. Eenvoudig te gebruiken

Het gebruiken van een app is zowel voor het bedrijf als de klant supersimpel. Het bedrijf bewerkt informatie eenvoudig en voegt makkelijk nieuwe data toe. De klant kan net zo eenvoudig producten of diensten bekijken of zelfs bestellen, zich oriënteren en contact opnemen met het bedrijf. Daar hebben beide partijen geen ingewikkelde technische kennis voor nodig.

5. Klanten volgen

Het bedrijf kan met een sales app (zoals de Tablet Sales App) gericht zijn klanten volgen. Klanten die offertes uitbrengen laten namelijk gegevens achter, zoals locatie, leeftijd en voorkeuren. Verkopers die klantcontacten hebben vullen die data automatisch aan. Daar kan een bedrijf slim op inspelen en daar kan de klant van profiteren.

Een goede en handige verkoop-app draagt bij aan slimme marketing. Het brengt klanten en bedrijven dichter bij elkaar. Meer weten? Lees hier meer over de Tablet Sales App.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *