Order entry

Order entry is een essentiële schakel in het bedrijfsproces. Met de Tablet Sales App gebeurt dit op een efficiënte wijze en worden veel fouten voorkomen. Lees hier hoe.

Order entry is het proces waarbij orders (bestellingen) worden opgenomen in het systeem van het bedrijf. Waar bestellingen vroeger nog met de fax, op papier of via de telefoon binnenkwamen, kan dit tegenwoordig allemaal digitaal. Dit heeft vele voordelen.

Order entry simpel opgelost

De Tablet Sales App is volledig ingericht op het digitaal aannemen en verwerken van orders. Bedrijven die tijdens klantbezoeken orders aannemen, kunnen dit op een handige manier doen met de app. Daarbij kunnen alle mogelijkheden die door het bedrijf toegestaan zijn gebruikt worden. Men kan producten selecteren en de bestelde hoeveelheid aangeven. Men kan korting geven of een deel van de producten als “reeds geleverd” markeren. Ook is het mogelijk om verschil te maken tussen bijvoorbeeld voorraadorders, campagne-orders en reguliere orders. Daarnaast kunnen orders gericht worden aan de eigen organisatie of direct aan de groothandel doorgezet worden. Uiteraard is elke order te volgen in de app en de centrale database en kunnen er emails als kopie gestuurd worden aan vooraf ingestelde partijen zoals de accountmanager, de klant of de transporteur.

Digitale handtekening

Als de Tablet Sales App wordt gebruikt voor de order entry, dan wordt dit meestal door de accountmanager gedaan. Dat is logisch, want de app is zijn ‘tool’ en hij zal dat snel kunnen uitvoeren. Als de order volledig ingegeven is, kan de accountmanager de klant vragen om een digitale handtekening te zetten. Daarmee krijgt de klant de kans om de correctheid van de order te checken en krijgt de accountmanager de bevestiging van de klant dat de order juist en gewenst is.

Voordelen van digitale order entry

De grootste voordelen van digitale order entry zijn de uniformiteit en de automatisering ervan. Alle orders komen op dezelfde manier binnen en hoeven niet meer omgezet te worden. En zodra een order aangemaakt is, staat deze direct in het systeem om verwerkt te worden. De Tablet Sales App kan in beginsel met elk systeem of ERP-pakket koppelen. Handmatig invoeren is niet meer nodig en dat scheelt tijd, maar vooral ook fouten.

Overzicht

Omdat een order direct nadat deze aangemaakt is ook naar het systeem verzonden wordt (zodra de iPad met internet verbonden is), is daarmee direct het overzicht met uitstaande orders bijgewerkt. En daarmee wordt tegelijkertijd de voorraad gecorrigeerd. Dit geeft real time overzicht, waardoor het voorraadbeheer beter uitgevoerd kan worden.

Video Order entry