Haalt jouw salesteam er niet uit wat er in zit? Maak dan kennis met Tablet Sales App.

Betrouwbare verkoopinformatie met de Tablet Sales App

Betrouwbare verkoopinformatie

Omdat de app de hele dag gebruikt wordt door de buitendienst, wordt enorm veel data gegenereerd, wat de bron is voor een scala aan rapporten. Een uitgebreide rapportage voor de leidinggevende waarmee wekelijks gestuurd kan worden op de performance van het sales team en die als basis kan dienen voor nieuwe jaarplannen.

Samenwerken als een geolied team

Het inplannen en voorbereiden van een afspraak met klant of prospect wordt gedaan in de app. Hetzelfde geldt voor het eenvoudig maken van een bezoekverslag. Delen van informatie tussen collega’s en het maken van een order of contract is snel gedaan en niet meer zo tijdrovend als voorheen. De informatie is voor iedereen inzichtelijk en kan gemakkelijk worden gedeeld met derden.

Betrouwbare verkoopinformatie met de Tablet Sales App

Professionele presentatie van bedrijf en product

Het presenteren van jouw bedrijf en producten gaat vanaf nu op professionele wijze met de Tablet Sales App. In de app worden filmpjes, presentaties, folders, brochures en andere documenten haarscherp en soepel getoond. Ook als de internetverbinding even wegvalt, kan de presentatie gewoon doorgaan – zonder kwaliteitsverlies.

Module bezoekplanning

Onderweg je CRM updaten

Met de Tablet Sales App heeft de sales- en accountmanager alle klantendata bij elkaar, de bestelhistorie inzichtelijk, zijn bezoeken naar prioriteit ingepland en een takenlijst waarbij hij kan filteren op de meest belangrijke taken. Ook is het mogelijk om de afname van bestaande klanten in een bepaald segment te vergelijken met de standaard of de optimale afname. CRM & More: om je klanten continu up-to-date te houden terwijl het je nauwelijks tijd kost.

Waarom TSA?

Het is de beste oplossing voor sales teams. TSA is gemaakt in samenspraak met de gebruikers. Het is heel visueel en eenvoudig opgezet, met allerlei mogelijkheden voor klantspecifieke configuraties en instellingen. Ter illustratie: lees hieronder een aantal problemen dat door TSA opgelost wordt. Is het herkenbaar? Neem dan contact met ons op.

Verkoopdirecteur: “Ik krijg ontevreden klanten aan de lijn, die klagen over dingen die misgaan. Daarbij geven ze voorbeelden van zaken die wij niet op orde hebben en contactmomenten die we niet van elkaar kennen. Dat is moeilijk te weerleggen, want het is waar: we werken niet professioneel genoeg.”

Met TSA heb je per klant een volledige historie van alle contactmomenten, zowel van de verkopers als de binnendienst of elke andere afdeling. Je kunt nooit meer iets missen en bent altijd volledig op de hoogte. En als er dingen beloofd worden of uitgevoerd moeten worden, dan worden die weergegeven in overzichtelijke takenlijstjes, per klant en per medewerker, compleet met de afgesproken deadline.

Verkoopdirecteur: “We lopen achter op de sales target en ik heb onvoldoende middelen om bij te sturen. Alleen motiveren en sparren is niet voldoende. Ik wil inzage in resultaten, zodat ik vergelijken kan tussen verkopers en over periodes.”

Met TSA weet je altijd en real time wat een verkopers verkocht heeft, en wat hij/zij met de klant besproken en afgesproken heeft. Ook heb je eenvoudig inzage in het aantal bezoeken en contactmomenten, gemaakte orders of contracten, en het aantal uitgevoerde taken. In combinatie met de klantgegevens uit TSA maakt dit dat je gerichte plannen maken kunt en kunt bijsturen. Zowel voor het totaal als per verkoper.

Verkoopdirecteur: “Ik heb te weinig grip op de verkopers. Ik ben zeer afhankelijk van wat zij mij vertellen en weet onvoldoende wat ze doen. De successen delen ze wel, maar de mislukkingen niet en al helemaal niet de oorzaken.”

Met TSA weet je altijd en real time wat een verkoper doet, hoe ver hij/zij is in het uitvoeren van het accountplan, hoeveel hij/zij verkocht, bezocht en uitgevoerd heeft.

Verkoopdirecteur: “De communicatie binnen de organisatie is niet goed genoeg. Te vaak worden dingen getoond of verkocht die al niet meer mogelijk zijn. Te vaak moet er iets hersteld of rechtgetrokken worden wat helemaal niet fout had hoeven gaan als alle betrokkenen maar goed geïnformeerd waren.”

In TSA worden alleen artikelen, klanten en marketing content getoond die op dit moment actief en actueel zijn. En continu is de volledige contacthistorie van alle collega’s met de klant inzichtelijk, net als de uitstaande taken. Dit reduceert het aantal fouten en daarbij horende correcties enorm en leidt direct tot een hogere klantwaardering én werkplezier bij de collega’s. 

Verkoopdirecteur: “Ik heb het te druk om voldoende aandacht aan klanten en verkopers te kunnen geven. Het kost me veel tijd om data en informatie te vergaren. Door dit alles kan ik de verkopers onvoldoende challengen en coachen en heb ik te weinig strategische klantgesprekken.”

Binnen TSA kunnen verkopers van A tot Z hun werk doen. Zij kunnen alleen activiteiten waartoe zij bevoegd zijn uitvoeren. En wanneer er iets moet gebeuren waarvoor zij niet bevoegd zijn, dan zetten ze dat met een druk op de knop door naar de juiste persoon. Ook kunnen verkopers alle marketingcontent zien en tonen, maar alleen de content die actueel is. Die content kunnen zij zelf delen met de klant, dus daarvoor hebben zij niet meer de binnendienst of de afdeling marketing nodig. Daarnaast kunnen makkelijk takenlijstjes gemaakt worden. Altijd met maar één taakverantwoordelijke, altijd gekoppeld aan een klant en altijd met een deadline. Op deze manier weet elke medewerker precies wat er van hem/haar verwacht wordt en kan elke verkoper zijn/haar werk uitvoeren zonder dat daarbij collega’s nodig zijn. Dit is enorm efficiënt, voorkomt discussies tussen collega’s en verhoogt de vrijheid en het werkplezier.

Marketing manager: “Ik heb gewoon onvoldoende real time numbers om goed marketing beleid te kunnen maken. Dit maakt dat marketing veel minder effectief is dan zou kunnen en dat is ook de indruk die de directie van ons heeft. Ik weet niet wat er met klanten besproken wordt en welke feedback zij aan onze verkoopafdeling geven.”

In TSA is real time data beschikbaar over wat er verkocht is, wat er bezocht is, hoeveel contact er met de klant is en alle contactmomenten met de klant. Ook zijn er de opties om met vragenlijsten en bezoekverslagsecties gericht uniforme en vergelijkbare informatie van klanten te krijgen.

Marketing manager: “Er zijn out-dated versies van marketingmaterialen in omloop en ik heb al helemaal geen idee hoe vaak welk content-piece gebruikt wordt. Dit maakt dat ik moet gokken welk soort content tot het beste resultaat leidt.”

Binnen TSA kan alle marketing content eenvoudig en overzichtelijk opgeslagen en ingedeeld worden. Vervolgens kan ingesteld worden welke gebruiker welke content zien mag. Van elke contentpiece is nog maar één versie nodig. Door de slimme indeling weet iedereen de juiste content te vinden. Er kan gemeten worden welke content hoe vaak gebruikt en gedeeld wordt. Dit is extra data om de content continu te verbeteren.

Marketing manager: “In discussies heb ik vaak geen weerwoord voor sales. Ik vermoed dat sales niet altijd doet wat afgesproken is, maar kan het niet bewijzen. Dat maakt mij wantrouwig en dat voelt men.”

Met TSA weet je altijd en real time wat een verkopers verkocht heeft, en wat hij/zij met de klant besproken en afgesproken heeft. Ook heb je eenvoudig inzage in het aantal bezoeken en contactmomenten, gemaakte orders of contracten, en het aantal uitgevoerde taken. In combinatie met de klantgegevens uit TSA maakt dit dat je gerichte plannen maken kunt en kunt bijsturen. Zowel voor sales als voor marketing.

Marketing manager: “Ik zou veel meer kunnen bereiken met effectieve inzet van campagnes. Als ik toch kon aantonen met real time numbers wat de effecten van de campagnes waren…”

In TSA kun je real time zien hoe campagnes lopen. Het is inzichtelijk bij welke klanten de campagne uitgevoerd is en wat de resultaten en opbrengsten daarvan zijn. Zo is het makkelijk vergelijken tussen campagnes wat het effect is en kan er gestuurd worden.

Overige redenen:

  • TSA is een relatief laagdrempelig programma
  • TSA is ontwikkeld vanuit het perspectief van de verkoper en zeer waardevol voor de manager
  • TSA heeft een breed pallet aan functionaliteiten, alle voor de commerciële medewerker
  • TSA combineert Marketing en Sales modules. Dit maakt TSA uniek.
  • TSA is multilingual op 3 levels (talen, content en valuta) 
  • TSA kan verschillende Bussiness Units ondersteunen binnen één bedrijf
  • TSA is volledig te personaliseren
  • TSA is in veel verschillende branches en voor een breed aantal processen inzetbaar.
  • TSA is gebaseerd op standaard software en tevens makkelijk te configureren (klantspecifiek te maken)
  • TSA is in video call te gebruiken als front sales tool
  • TSA draait veilig in de Europese cloud en is zowel on- als offline bruikbaar 
  • TSA is een Sales app met een geavanceerde back-end tool 
  • TSA kan data uitwisselen met andere systemen via de standaard REST-API