Direct op locatie orders kunnen maken en die automatisch naar de drankengroothandel sturen
Case Study – Inspirits premium drinks
Herman Hummel: “Het maken van orders werkt zo perfect, dat je eigenlijk vergeet hoe bijzonder dat is.”
Voor de Nederlandse markt is INSPIRITS Premium Drinks de marketing, sales & distributie partner van Bruggeman – La Martiniquaise. Daarnaast vertegenwoordigen ze voor Herman Jansen de volgende merken: Sonnema Berenburg, Bobby’s, belangerijke internationale merken zoals Label 5 Whisky ,Glen Moray Single malt Whisky , Porto Cruz Port, Gibsons Gin, etc. ook exclusief voor de Nederlandse markt. Bij INSPIRITS staat de consument centraal. Het team van 10 vertegenwoordigers in Nederland doet er dan ook alles aan om afnemers en consumenten te verrassen en verwennen.
Automatisch orders versturen
INSPIRITS wilde direct op locatie, bij de klant, orders kunnen maken en die rechtstreeks naar de drankengroothandels sturen.
Het verkoopteam van INSPIRITS is in Nederlands zowel actief in de out-of-home- als de retailmarkt. Zij bezoeken voornamelijk horecazaken en slijterijen. Stiekem gebeurt er best veel tijdens zo’n bezoek: er wordt aandacht aan de relatie besteed, het assortiment wat men voert wordt opgenomen, de omzet wordt besproken en bestellingen worden aangemaakt indien nodig, het POS-materiaal wordt op niveau gebracht of besteld, en als er campagnes lopen of enquêtes ingezet zijn, dan is daar ook aandacht voor. Tel daarbovenop dat een vertegenwoordiger zelf verantwoordelijk is voor de ‘depot-voorraad’ van artikelen en POS in haar/zijn auto, het bijhouden van bonussen en het logisch plannen van de bezoeken; dan is duidelijk dat er onderweg een boel te regelen en te administreren valt.
Dit alles vergde veel tijd van de vertegenwoordigers en de binnendienst. Het bijhouden van de bonussen en depots kostte serieus tijd en er werden ook veel fouten gemaakt. Het achterhalen van de fouten kostte nog meer tijd en lukte lang niet altijd. Bij twijfel gunde men de klant het voordeel, wat extra flessen en dus omzet kostte. INSPIRITS was destijds betrokken bij overnameprocessen, dus een waterdichte administratie en kloppende cijfers waren cruciaal. Ook wilde men een een-op-een-koppeling met het bestaande ERP-pakket.
Totaaltool met foutloos orderproces
Sinds eind 2015 gebruikt INSPIRITS Premium Drinks TSA. De vertegenwoordigers doen al hun werk ermee. Herman Hummel is een van hen en is er zeer blij mee. Hij vindt het een makkelijke tool en vindt het fantastisch dat veel van de gebruikerssuggesties inmiddels zijn overgenomen. TSA geeft hem een makkelijk inzicht in de klant, wat hij daar gedaan heeft, wanneer hij er voor het laatst geweest is en wat hij er beloofd heeft nog te doen. “En het landkaartje is echt heel handig. Je ziet precies waar je mee bezig bent en waar je klanten zitten.” De (door INSPIRITS ingestelde) vaste indeling van het bezoekverslag vindt hij top. En het mooie is dat de binnendienst precies ziet wat Herman doet; dat scheelt heel veel communicatie. “Met wel zeven verschillende ordertypes en tientallen drankengroothandels waaraan de orders gestuurd moeten worden, zou je bijna vergeten hoe perfect de ordering werkt: foutloos!”.
INSPIRITS Premium Drinks wilde een tool voor hun vertegenwoordigers waarin zij alle administratie en handelingen direct op locatie konden uitvoeren. Dit bespaart hen dagelijks veel tijd en nog veel meer fouten. Zij hebben continu overzicht over klanten, orders, bonussen en depotvoorraden. INSPIRITS maakt ook gebruik van de Business Intelligence oplossing binnen TSA, wat hen ongekende analyse- en dashboardingfuncties geeft.
TSA werkt prettig samen met de gebruikers en het management van INSPIRITS. Zij maken optimaal gebruik van de instelmogelijkheden binnen TSA en de tool en de dashboards worden intensief gebruikt. TSA is blij om te kunnen bijdragen aan een effectieve operatie en de groeiambities van INSPIRITS Premium Drinks.