Case study – Data vergaren en verkopers faciliteren

Case Study – Lighttown Brewers

Geert Steeghs: “de TSA-app is een feestje.”

Lighttown Brewers is een gloednieuwe brouwerij in Eindhoven. Het bijzondere van deze brouwerij zijn niet alleen het zeer uitgebreide assortiment en fantastische craftbieren die zij maken. Het is ook uniek dat het een samenwerking is van drie verschillende merken/bedrijven: 100Watt, Van Moll en Stadsbrouwerij013. Sinds april 2023 produceren en vermarkten ze de bieren gezamenlijk, als één team onder één dak.

Data en verkopers faciliteren

Bij start van Lighttown Brewers hadden de drie verschillende bedrijven ook drie verschillende systemen. Dat moest anders. Men wilde dat alle commercianten in één systeem konden werken. Na een zoektocht kwam TSA als winnaar uit de bus, met name omdat het een systeem is waarbij accountmanagers zowel kunnen presenteren als registreren binnen een app die in bedrijfsstijl wordt opgeleverd. Ook is er direct een koppeling met hun ERP-systeem gelegd, waardoor TSA informatie kan ophalen uit andere bronnen.

Resultaat

Geert Steeghs is commercieel verantwoordelijk bij Lighttown Brewers. Zijn wens was dat het werken met de TSA-app een ‘feestje’ zou zijn voor de accountmanagers. “Administratie is een onderdeel van verkoop wat veel accountmanagers vervelend en saai vinden. Door veel van de administratieve taken (bezoeken registreren, orders plaatsen, productmetingen doen en documenten versturen) te integreren in de app die ze ook bij de klant gebruiken, bespaart dit tijd en moeite”, aldus Geert. Sinds de invoering is werken met TSA volledig geïntegreerd in het bedrijf. Vullen met content bij bijvoorbeeld nieuwe producten en ontwikkelingen, maar ook voor naslagwerken van bezoeken, orders schrijven en presentaties. Accountmanagers ervaren gemak en ondersteuning van het systeem, al valt of staat dit voor een groot deel met de (eigen) input van content. Het is wel zaak om het systeem goed gevuld te houden en de content actueel.

Een kritiekpunt heeft Geert ook: 2 losse systemen die met elkaar communiceren middels een koppeling blijkt soms gevoelig waardoor er storingen kunnen ontstaan.  Er is een servicedesk in de vorm van een ticketsysteem waar je je probleem uploadt. Dit kan in enkele gevallen sneller tot onbegrip leiden. Dit gezegd hebbende, problemen worden altijd netjes opgelost.

Over all is hij tevreden. TSA ondersteunt de accountmanagers en Geert heeft niet eerder gewerkt met een CRM-systeem of verkooptool die zo op de gebruiker ervan is gericht en er zo goed uitziet.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *