Mobiel werken met online bezoekverslag
Bezoekverslagen. Voor menig sales of accountmanager is het de sluitpost van de dag. Heb je net een aardig wat klantbezoeken of een drukke beursdag achter de rug en moet je nog bezoekverslagen invoeren. Om toch prettig en efficiënt gebruik te maken van bezoekverslagen, hoef je als leidinggevende slechts twee dingen te doen: zowel het invullen als het teruglezen heel eenvoudig maken. Bekijk hieronder hoe wij een online bezoekverslag faciliteren in onze app.
Waardevolle informatie
Een bezoekverslag is misschien wel het meest ondergewaardeerde salesinstrument onder verkopers. En dat heeft een reden. Meestal worden verkopers door hun leidinggevende aangespoord of verplicht om bezoekrapporten te schrijven. Zonder dat er echt wat met de informatie gedaan wordt of als controle instrument. Wij denken dat je meer kan met bezoekverslagen. En dat je je voordeel kunt doen met de waardevolle informatie uit zo’n verslag. Hoe? Dat vertellen we je graag: Bekijk de video of lees hieronder verder.
Ook je voordeel doen met een efficiënt bezoekverslag?
Vul hieronder je gegevens in en wij nemen contact met je op.
Kort
Het is bedoeld als geheugensteun voor de accountmanager. Zodat hij bij een volgend bezoek of contactmoment nog even kan terughalen wat er de vorige keer besproken is. Daarom mag een bezoekrapport ook in jargon, met spelfouten of in steekwoorden geschreven zijn. Zolang de schrijver maar weet wat er bedoeld wordt.
Snel
Het bezoekverslag is geïntegreerd in de Tablet Sales App, op een logische plek, en is eenvoudig in te vullen. In de praktijk blijkt dat dit dan ook consequent gebeurt. Bij elk bezoek. Men doet dit meestal direct na de afspraak. Sommige accountmanagers vullen zelfs al het een en ander in tijdens het gesprek met de klant. Dat heeft als voordelen dat het invullen niet meer vergeten gaat worden en dat het gesprek nog vers in het geheugen ligt.
100%
In de Tablet Sales App kan een kort bezoekverslag geschreven worden, van slechts enkele regels. Maar als op de knop ‘vergroot’ gedrukt wordt, dan kan ook een uitgebreid rapport geschreven worden. Meestal wordt er gekozen om een paar zinnen in te tikken. En hoe kort dat ook lijkt, het is 100% meer dan geen bezoekverslag!
Archief
De Tablet Sales App bewaart alle bezoekverslagen per klant. En al die verslagen en verslagjes op een rij vormen een klantenarchief. Samen met de gedane bestellingen en getekende contracten vormen zij de klanthistorie. Zo’n archief is makkelijk voor de accountmanager, maar ook voor zijn collega die hem vervangen moet bij ziekte of vakantie. En uiteraard komen die bezoekverslagen ook zeer van pas als de accountmanager vervangen of het rayon gewijzigd gaat worden.
Standaard
Als dat gewenst is, geven we het bezoekverslag als standaard weergave mee. Immers: als er met standaard onderwerpen of een vaste volgorde gewerkt wordt, kunnen we die maar beter direct tonen toch? Ook is het mogelijk om ter voorbereiding van het gesprek alvast een agenda met onderwerpen in het bezoekverslag te zetten. Dat helpt bij het structureren en voorkomt dat onderwerpen vergeten worden in het gesprek of in het bezoekverslag daarvan.
Vragenlijsten
Ook is het mogelijk om vragenlijsten of checklists aan het bezoekverslag te koppelen. In checklists kunnen bijvoorbeeld besproken onderwerpen afgevinkt worden. En als er een klanttevredenheidsonderzoek gedaan wordt of standaard de Net Promotor Score berekend moet worden, dan kan daarvoor bij elk bezoek een vragenlijst getoond worden.