5 tips voor B2B succes door mobiele marketing

B2B succes door mobiele marketing

5 tips voor B2B succes door mobiele marketing

Inmiddels bestaat het concept mobiel werken al ruim tien jaar. Waar we ooit op een Blackberry begonnen, zijn bedrijven en klanten nu overal en altijd bereikbaar via hun smartphone, tablet, laptop of andere devices. Je zou denken dat alle bedrijven daarop zijn ingesteld en er slim op inspelen. Toch blijkt de meerderheid van de B2B-websites er niet genoeg focus op te hebben. Tijd voor een wake up call! Hierbij 5 tips voor B2B succes door mobiele marketing.

Responsive design

Websites worden allang niet meer alleen vanaf de computer geopend. Op een mobiele telefoon of tablet ziet de vormgeving er vaak anders uit. Wie zijn website niet responsive maakt, schrikt mobiele bezoekers af. Eindeloos scrollen, chaotische pagina’s en vastlopende onderdelen dragen niet bij aan een gastvrije omgeving. Het is misschien even een investering, maar wie zijn site responsive laat ombouwen, plukt daar zeker de vruchten van.

Loyalityprogramma

Natuurlijk proberen al jouw concurrenten de markt ook te bespelen, een manier om op persoonlijke wijze klanten te binden is het implementeren van een loyalityprogramma. Klanten die herhaaldelijk jouw website, app of landingspagina bezoeken worden beloond. Met korting bijvoorbeeld, of een leuke actie.

Omnichannel marketing

Maak het voor de klant nog makkelijker. Door meerdere mobiele kanalen in te zetten voor jouw bedrijfsuitingen kan de klant kiezen waar hij wat wil lezen. Op de mail, op Social Media of via sms. Bovendien verspreid je zo interessante informatie en commerciële uitingen over het internet. Daardoor kom je bij Google sneller naar voren en daar krijg je dus ook meer naamsbekendheid van.

Relevante en aantrekkelijke content

Om de omnichannel-aanpak te hanteren is het overigens belangrijk relevante en aantrekkelijke content te plaatsen. Daarvoor is het noodzakelijk de doelgroep te monitoren. Identificeer de (potentiële) klant en ken zijn behoeften. Met die informatie kun je op-maat-gemaakte berichten creëren. Dat geldt natuurlijk ook voor het loyaltyprogramma.

Je eigen marketing app

Als bedrijf kun je 24 uur prominent aanwezig zijn bij de (potentiële) klant. Door middel van een eigen app. Bijvoorbeeld met onze Tablet Sales App die je volledig kunt inrichten met alles over je bedrijf in jouw eigen huisstijl. Je verspreidt updates en nieuwtjes automatisch op de telefoon van de ander. Zo houd je partners en klanten altijd op de hoogte.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *